Dernières publications HAL



2494 documents

  • Christopher Gledhill. A lexicogrammar approach to checking quality: Looking at one or two cases of comparative translation. Depraetere, Ilse. Perspectives on Translation Quality (Text, Translation, Computational Processing 9), Mouton de Gruyter, pp.71-98, 2011, 978-3-11-025988-9. ⟨hal-01220031⟩
  • Mojca Pecman. How awareness of lexical combinatorion can improve second language learning: a model for analysing collocations in scientific discourse. Kübler, N. Contrastive Studies Series, 12, Peter Lang, pp.249-261, 2011, Corpora, Language, Teaching, and Resources: from Theory to Practice, 978-3-0343-0054-4. ⟨hal-01232642⟩
  • Geneviève Bordet. "This" comme marqueur privilégié du genre : le cas des résumés de thèse. Discours - Revue de linguistique, psycholinguistique et informatique, 2011, 9, ⟨10.4000/discours.8506⟩. ⟨hal-01218435⟩
  • Ives Trevian. Evolution et variation des composés savants non suffixés de la règle d’accentuation A + B. 13e Colloque d’avril sur l’anglais oral, Université Paris Nord, 2011, Paris, France. pp.93-117. ⟨hal-01248367⟩
  • Ioana Chitoran, Denis Creissels. Special issue on Caucasian languages. Linguistic Discovery, 9 (2), 2011. ⟨halshs-05247332⟩
  • Rida Solrac You, Willy Serniclaes, Delphine Rider, Nadia Chabane. Perception visuelle de parole chez les enfants de spectre autistique. International Conference AutismComSym, 2011, Paris, France. ⟨hal-01430001⟩
  • Natalie Kübler (Dir.). Corpora, Language, Teaching, and Resources : From Theory to Practice . Natalie Kübler. Peter Lang, pp.353, 2011. ⟨hal-01217479⟩
  • Richard Huyghe. Evénements et objets dans l'espace et dans le temps: de l'ontologie à la langue. Cahiers de Lexicologie, 2011, 99, pp.97-115. ⟨hal-00975566⟩
  • Sibylle Sauerwein. Gibt es sprachliche Kriterien zur Definition des populären Diskurses? Versuch einer Eingrenzung. Agard, O.; Helmreich, C.; H. Vinckel-Roisin. Das Populäre: Untersuchungen zu Interaktionen und Differenzierungsstrategien in Literatur, Kultur und Sprache, V&R Unipress, pp.399-411, 2011. ⟨hal-01252797⟩
  • Christopher Gledhill. La grammaire générative : une introduction critique et une confrontation avec le modèle systémique fonctionnel. Amadis, 2011, Le Modèle, 9, pp.341-374. ⟨hal-01220332⟩