Dernières publications HAL



2494 documents

  • Geneviève Bordet, Elsa Pic. Recension de l'ouvrage In rure alieno. Métaphores et termes nomades dans les langues de spécialité. Micaela Rossi. Berne, Berlin, Bruxelles, Francfort-sur-le-Main, New York, Oxford, Vienne : Peter Lang, 2015. 2015. ⟨hal-01332320⟩
  • Elisabeth Navarro. El persistente problema deontológico de los intérpretes en los servicios públicos en Francia : estudio de caso en la CNDA y en la Ofpra. Colloque international Training, Testing and accreditation in PSIT, Université d’Alcalá de Henares, Oct 2015, Madrid, España. ⟨hal-01244514⟩
  • Camille Debras, Emilie L'Hôte. Framing, Metaphor and Dialogue: A Multimodal Approach to Party Conference Speeches. Metaphor and the Social World, 2015, The political impact of metaphors, 5 (2), pp.177--204. ⟨10.1075/msw.5.2.01deb⟩. ⟨hal-01640487⟩
  • José Carlos Herreras. Pourquoi les élèves de la région Nord-Pas-de-Calais semblent-ils préférer apprendre l'espagnol ?. Journée d’Etudes Pertinence du néerlandais dans la Région du Nord de la France, laboratoires STL et CECILLE, Université Lille 3, Sep 2015, Lille, France. ⟨hal-01236926⟩
  • Emilie L'Hôte, Véronique Rauline, Camille Debras. La linguistique est-elle une science? Observables, méthodes et théories. Ateliers d’été du CERLICO, Université de la Rochelle, Sep 2015, La Rochelle, France. ⟨hal-01231344⟩
  • Ioana Chitoran, José Ignacio J. I. Hualde, O Niculescu. Gestural undershoot and gestural intrusion – from perceptual errors to historical sound change. 2nd ERRARE Worskhop: Errors by humans and machines in multimedia, multimodal, multilingual data processing, Sep 2015, Sinaia, Romania. pp.123-136. ⟨halshs-01824525⟩
  • Nicolas Ballier, Adrien Méli. Learner phonetic variability and the lexicon: A pilot study for two phonemic contrasts. Learner Corpus Research Conference (LCR 2015), Radboud University, Sep 2015, Cuijk / Nijmegen, Netherlands. pp.23-25. ⟨hal-01238983⟩
  • Pascale Gouteraux. Lexical Complexity: Metaphors and Collocations in Native, Non-Native and Bilingual Speech. Learner Corpora Research (LCR 2015), Radboud University, Sep 2015, Nijmegen, Netherlands. ⟨hal-01233906⟩
  • Thomas Gaillat, Pascale Sébillot, Nicolas Ballier. Comparing corpora to identify learner-specific features of English: The case of this, that and it. Learner Corpus Research Conference (LCR 2015), Radboud University, Sep 2015, Radboud, Netherlands. pp.68-69. ⟨hal-01239837⟩
  • Najet Boutmgharine Idyassner, John Humbley. Adapter la class action aux sociétés francophones. 10e Journées internationales Lexicologie, Terminologie, Traduction (LTT), « La création lexicale en situation : texte, genres, cultures », Université de Strasbourg, Sep 2015, Strasbourg, France. ⟨hal-01370300⟩