Dernières publications HAL



2448 documents

  • Christopher Gledhill. A lexicogrammar approach to checking quality: Looking at one or two cases of comparative translation. Depraetere, Ilse. Perspectives on Translation Quality (Text, Translation, Computational Processing 9), Mouton de Gruyter, pp.71-98, 2011, 978-3-11-025988-9. ⟨hal-01220031⟩
  • Rida Solrac You, Willy Serniclaes, Delphine Rider, Nadia Chabane. Perception visuelle de parole chez les enfants de spectre autistique. International Conference AutismComSym, 2011, Paris, France. ⟨hal-01430001⟩
  • Christopher Gledhill. Common Regional Framework for the Professional Insertion of Doctoral Candidates. Pôle de recherche et d’Enseignement supérieur, 34 p., 2011. ⟨hal-01220769⟩
  • Geneviève Bordet. "This" comme marqueur privilégié du genre : le cas des résumés de thèse. Discours - Revue de linguistique, psycholinguistique et informatique, 2011, 9, ⟨10.4000/discours.8506⟩. ⟨hal-01218435⟩
  • Mojca Pecman. How awareness of lexical combinatorion can improve second language learning: a model for analysing collocations in scientific discourse. Kübler, N. Contrastive Studies Series, 12, Peter Lang, pp.249-261, 2011, Corpora, Language, Teaching, and Resources: from Theory to Practice, 978-3-0343-0054-4. ⟨hal-01232642⟩
  • Ives Trevian. Evolution et variation des composés savants non suffixés de la règle d’accentuation A + B. 13e Colloque d’avril sur l’anglais oral, Université Paris Nord, 2011, Paris, France. pp.93-117. ⟨hal-01248367⟩
  • Mojca Pecman, Natalie Kübler. ARTES: an online lexical database for research and teaching in specialized translation and communication. Proceedings from International Workshop on Lexical Resources (WoLeR) 2011 at ESSLLI. August 1-5, 2011 – Ljubljana, Slovenia, 2011, pp.87-93. ⟨hal-04996243⟩
  • José Carlos Herreras. De la oficialización de las lenguas de España en la Unión Europea. Contextos, 2011, 21-22 (41-44), pp.367-385. ⟨hal-01236569⟩
  • Natalie Kübler. Working with different corpora in translation teaching. Ana Frankenberg-Garcia, Lynne Flowerdew, and Guy Aston. New Trends in Corpora and Language Learning, Continuum, pp.62-80, 2011. ⟨hal-01134954⟩
  • José Carlos Herreras. Le pouvoir de l’anglais dans l’Espagne plurilingue. La linguistique : revue internationale de linguistique générale, 2011, 47 (2), pp.5-31. ⟨hal-01236571⟩